Sinds vandaag (20 juni 2022) is het volgende probleem geconstateerd bij gebruik van de Rabobank koppeling in Exact Globe m.b.t. verwerken betalingen en incasso’s. Tijdens het verwerken verschijnt onderstaande foutmelding:

  • Error: MailMessage : Component [MailMessage] Niet gevonden: Bankrekening (not found: bankaccount)

Dit probleem is bekend bij Exact en wordt inmiddels onderzocht. Zodra er meer bekend is zullen wij u hierover informeren via dit nieuwsbericht. U  kunt tevens de status volgen via: Exact System Status.

UPDATE 20 juni 16.30 uur:
Exact heeft de oorzaak kunnen achterhalen en voert hiervoor vanavond een oplossing door waarmee dit hopelijk morgen 21 juni verholpen zal zijn.

Het is op dit moment niet meer mogelijk om nieuwe administraties te koppelen voor de oude Rabobank koppeling. Dus hiervoor zal je moeten wachten tot de nieuwe Rabobank PSD2 koppeling beschikbaar is. Dit zal in elk geval voor 1 juli 2022 zijn.