Belangrijk nieuws voor klanten die werken met de Rabobank koppeling!

Wanneer u werkt met elektronisch factureren en/of de automatische uitwisseling van bankbestanden met de Rabobank maakt u gebruik van de digitale brievenbus voor het uitwisselen van gegevens. De informatie van de digitale brievenbus kunt u definiƫren in de administratie instellingen van de betreffende administratie.

Onlangs is er een verbetering doorgevoerd in de wijze waarop Exact Globe Next en Exact Compact communiceren met de Digitale brievenbus. Als een gevolg van deze verbetering dient u eenmalig de verificatiegegevens fiatteren. Door het fiatteren van de verificatiegegevens zorgt u ervoor dat de nieuwe koppeling met de digitale brievenbus tot stand gebracht.

Het is belangrijk dat u dit uitvoert voor 1 augustus 2016.

Wanneer u dit niet uitvoert functioneert de koppeling met de digitale brievenbus niet meer waardoor u geen gebruik kunt maken van het elektronisch factureren en/of de automatische uitwisseling van bankbestanden met de Rabobank

De verificatiegegevens voor de digitale brievenbus fiatteren

Om gebruik te kunnen blijven maken van digitale brievenbus en het elektronisch factureren en de automatische uitwisseling van bankbestanden met de Rabobank dient u onderstaande stappen uit te voeren.

  1. Zorg dat u minimaal beschikt over product update 410SP10 of 411SP6.
  2. Open de administratie waarin u gebruik maakt van elektronisch factureren en/of de automatische uitwisseling van bankbestanden met de Rabobank.
  3. Ga naar menupad [Systeem, Algemeen, Instellingen, Administratie-instellingen].
  4. Klik in de sectie ‘Registratie Elektronische diensten’ op ‘Verificatiegegevens fiatteren’.
  5. In het venster dat wordt geopend geeft u uw gebruikersnaam en wachtwoord van de digitale brievenbus op. Let op dit is niet hetzelfde als de gebruikersgegevens voor de customer portal
  6. Klik op ‘Login’.
  7. Na het succesvol inloggen wordt u doorgestuurd naar een pagina waar u de verificatiegegeven dient te fiatteren. Dit kunt u doen door op die pagina op ‘Toestaan’ te klikken. De pagina wordt dan automatisch gesloten. *
  8. Bij het veld ‘Fiattering status’ in de administratie-instellingen komt nu een groen vinkje te staan.
  9. Bewaar de administratie-instellingen en sluit het scherm.
  10. Herhaal deze stappen voor de andere administraties waarin u gebruik maakt van elektronisch factureren en/of de automatische uitwisseling van bankbestanden met de Rabobank.

* Wanneer u dezelfde gegevens gebruikt voor meerdere administraties wordt stap 7 bij de 2e, 3e, 4e, etc administratie overgeslagen.